Den allsmäktiga turboknappen

Lazy Game Reviews eller LGR är en väldigt trevlig Youtube-kanal där en mängd gamla PC-spel och obskyra tillbehör från de glada 80- och 90-talen gås igenom. Clint, som är mannen bakom denna kanal, kan det mesta som är värt att veta om ämnet och har en enorm samling av klassiska PC-spel, vilket gör honom till lite utav en hjälte för mig. Och i förra veckan lade han upp ett litet avsnitt om den mytomspunna turboknappen som under den gamla goda tiden fanns på en mängd PC-datorer.

Själv hade jag tyvärr aldrig nöjet att äga en dator med turboknapp men kommer väl ihåg att många av mina kompisar hade det och hur coolt det var att ändra klockfrekvensen på CPUn. Faktum är att jag innan jag tittade på LGR-klippet inte hade en aning var det egentliga syftet men knappen var men det vet jag nu och det är faktiskt mer än att bara ha en tuff knapp att trycka på. Och det tycker jag att även du skall veta (om du nu inte redan vet det) så varsågod, här kommer LGR PC-Turbo buttons.

Turbo!

Ett svar till “Den allsmäktiga turboknappen

Kommentera

