Här kommer det lite nya skivor

När Ginza rear ut skivor så brukar jag vara rätt så snabb på att köpa på mig ett gäng. Men den här gången var jag lite seg i starten och missade säkert en hel del av de hetaste godbitarna. Fast en sådan världslig sak har aldrig stoppat mig från att handla skivor och gjorde det inte även denna gång och idag dök den lilla fyndlådan från Ginza upp med följande innehåll:

Ginza grejer

Blues PillsBlues Pills Live: Ny bekantskap som vad jag förstår blivit riktigt populära världen över. Jag har provlyssnat gruppens alster lite här och var, diggat deras Blues Rock och tänkte att en liveskiva kan ju alltid vara trevligt. Och det var det.

BloodboundNosferatu: Återutgåva av denna semiklassiska Power Metal-platta. Urban Breed sjunger bra som fanken och låtarna håller hög klass de med. Är inget jättefan av genren men detta är riktigt bra, lite som Lost Horizon.

King of AsgardKarg: Har deras första skiva och gillar den så när jag såg att Ginza ville bli av med deras senaste skapelse för en ok peng så var det bara att köpa. Bra, robust Viking Metal.

ExumerRising from the sea: Köpte Possessed by fire för ett tag sedan och nickade med i takten till den tyska Thrash Metallen så det var bara att beställa efterföljaren också.

Napalm DeathApex Predator – Easy Meat: Grindcore är väl inte det jag gillar allra bäst när det kommer till musik men jag har alltid haft ett gott öga till Napalm Death. Apex Predator skall vara bland det bästa de gjort under 2000-talet och då är det ju bara att skaffa. Heja Barney och gänget.

TombsSavage Gold: Var på gång att köpa den här skivan redan förra året men sket i det av någon anledning. Men när Robert på Heavy Metale tipsade om skivan för ett tag sedan kom intresset tillbaka och nu gjorde jag slag i saken. Musiken som Tombs framför kallas tydligen Post-Metal, jag har ingen aning om vad det är men jag gillar vad jag hör. Det räcker gott.

Kommentera

