Tre tunga släpp i oktober

Vi skriver den 1:a oktober och sommaren får väl definitivt anses vara över. Löven är mer gula och röda än gröna och mornarna är lika mörka som slottet på omslaget till Mayhems ultraklassiska platta De Mysteriis Dom Sathanas. Visst är det härligt? Härligt är också att det nu i oktober släpps en hel del intressanta skivor varav en del är riktigt efterlängtade av mig. För att bara nämna några så kan vi vänta oss nya skivor från Clutch, Malevolent Creation, Panopticon och Cryptopsy. Men jag hade tänkt att fokusera på tre andra släpp den här månaden.

Först ut är Gorod som släpper sin nya skiva A maze of recycled creeds den 16:e. Gorod lirar teknisk Death Metal med mycket kluriga passager och snäva svängar hit och dit. Jag räknar kallt med att detta blir en skiva i samma höga klass som dess föregångare.

Sedan så har vi två skivor som släpps samma dag, den 30:e oktober. Den ena utav dem är Svbversvm av Göteborgska Heavy Metal-titanerna RAM. Jag älskar spliten som de gjorde med Portrait förra året och ser fram emot att höra skivan sjukt mycket.

Den andra skivan är från polska Lost Soul. De har valt att kalla sin platta Atlantis: The new beginning och om detta är starten på en kavalkad av konceptalbum om Atlantis vet jag faktiskt inte men jag vet att Lost Souls dödsmetall smattrar på riktigt bra.

Kommentera

