Star Wars: The Force Awakens – en sista trailer

Det är nära nu…

Den officiella postern är släppt, biljetterna är släppta och i natt så släpptes den sista, slutgiltiga trailern för Star Wars: The Force Awakens. Det hade jag aldrig trott om någon hade sagt till mig 2005, då George Lucas satte det sista dödande knivhugget i min inre Star Wars-fan i och med Revenge Of The Sith, att om 10 år så kommer det komma en ny Star Wars-film. Ja, eller hur…

Trailern då. Min första tanke är: Var fan är Luke Skywalker? Det känns som om att det är en ”major plot twist incoming” så att säga. Har han blivit ond? Gömmer han sig någonstans? Han syns ju inte ens till på postern. Är det hans barn som har huvudrollen i den här filmen? Fan vet. Och min andra tanke är: Fan vad gött med en trailer som inte avslöjar ett skit egentligen. Alldeles för många trailers idag basunerar ut hela filmens handling och till och med plot twists innan man ens har sett filmen men inte i detta fallet. Vi får se några huvudkaraktärer, höra några rader dialog och se lite Star Wars-action men annars ingenting som röjer något om själva handlingen. Bra där.

Allt som allt en bra trailer tycker jag. Jag ser fram emot att se filmen, mina förväntningar är fortfarande relativt höga (så långt jag vågar gå med tanke på traumat från 1999) och om två månader är det dags. Må Kraften vara med er.

6 svar till “Star Wars: The Force Awakens – en sista trailer

  1. Trailerna för den nya filmen gör att man anar en liten upptrappning vad det gäller skådespeleriet. Inte så Matiné artat och stelt snuttifierat som det tidigare varit. Hoppas jag åtminstone…. Blir mäktigt att inviga IMAX salongen på Scandinavian med denna film. 🙂

Kommentera

