Halloween-lyssning: Under The Church

30:e oktober. Dagen innan Halloween för de flesta, massiv skivsläppsdag för mig. För idag släpptes nytt material från bland annat göteborgska hjältarna RAM, rensmästarna Cryptopsy och sist men inte minst fullängsdebuten från old school-dödsarna Under The Church. Skivan är tufft döpt till Rabid Armageddon och bandets skivbolag Pulverized Records (lokaliserat i Singapore) tyckte tydligen att jag skulle ha skivan på releasedagen. Föredömlig leveranstid tycker jag och absolut inte mig emot för nu kan jag lyssna på svensk kvalitetsdöds hela helgen lång.

Mitt första intryck efter ett gäng genomlyssningar är att skivan inte verkar innehålla riktigt så många ”hits” som jag kanske hade hoppats på. Bandets självbetitlade EP som kom förra året innehöll ju ett rejält gäng sådana och det verkar inte riktigt finnas motsvarande på Rabid Armageddon. Men de kanske ploppar upp efter lite mer noggrann finlyssning och slår mig i skallen med största möjliga kraft när jag minst anar det. Och sedan så har vi ju omslaget av Mattias Frisk som bara skriker skräck och annat hemsk. Vilket ju är perfekt nu när det är Halloween.

under kyrkan

Lyssna här: Rabid Armageddon Bandcamp

2 svar till “Halloween-lyssning: Under The Church

Kommentera

