Smått besviken på Metaltown 2016

Metaltown återuppstår efter en tids frånvaro som en endags-festival. Inomhus. I mars. Inte riktigt det jag hade hoppats på nu när jag på senare tid har känt att suget efter att gå på metalfestival igen blivit allt starkare. Och inget av banden i det första line-up-släppet gjorde mig särskilt upphetsad.

At The Gates är tryggt och inte så jättespännande. Visst, de brukar leverera bra live men för mig personligen så är At The Gates inte längre så hett. Katatonia – inget jag lyssnat på sedan 90-talet då jag lånade Dance Of December Souls av en polare. Jag gillar i och för sig den plattan men så har ju inte Katatonia låtit på många, många år och idag tycker jag att de är ganska så trista. Bombus har jag försökt att lyssna på några gånger men låter i mina öron mest som ”gap och skrik”. Kanske är jag lite för ”old for that shit”, vem vet? Slutligen Black Temple som jag inte har en aning om vilka de är eller vad de spelar. Någon som vet?

Så nja, Metaltown anno 2016 får allt presentera något grymt mycket bättre om jag ens skall fundera på att pallra mig till Trädgårn den 12:e mars.

DSC_0006

2 svar till “Smått besviken på Metaltown 2016

Kommentera

