Star Wars: Battlefront – ett första intryck

Nu är Star Wars: Battlefront äntligen släppt och efter att ha lirat några timmar och levlat upp till nivå 6 så sammanfattas min första tid med spelet nog bäst såhär: ”Wow vilken audiovisuell smällkaramell! Oj där dog jag”. Jag dör, och jag dör och jag dör. Och så dör jag igen. Ibland händer det att någon motspelare stryker med men då handlar det oftast om ren tur från min sida. Fast oftast dör jag utan ha gjort någon som helst nytta för mitt stackars lag. Men kul är det ändå, det är ju Star Wars för bövelen!

Som sagt så är detta spel först och främst en fest för ögon och öron. DICE har gjort ett kanonjobb för spelet ser ut som Star Wars, låter som Star Wars och känns som Star Wars. Man liksom bara njuter av att få hänga i Star Wars-galaxen och skjuta elaka rebeller. Banorna är sjukt snygga och detaljerade och det är en fröjd att t.ex. höra laserskotten eka mellan trädtopparna på Endor. Faktum är att just Endors skogar kanske är lite väl bra gjorda för det känns verkligen som om man springer runt i en riktig skog och jag har ingen aning om var jag skall eller var jag är. Men förhoppningsvis så går detta lilla problem över efter några fler timmars spelande.

Hittills så är jag helt klart nöjd med spelet. Jag hoppas verkligen att jag blir bättre ju mer jag spelar och att alla mina misslyckanden inte tar död på allt det roliga för mig. Dessutom så har jag ju ett gäng spellägen i Multiplayer kvar att testa och det kooperativa Mission-läget är också orört än så länge så det finns nog ett stort antal roliga timmar att krama ur spelet. Och ganska snart så kommer ju spelets först DLC (som är gratis) och bygger på spelet ytterligare. Det är goda tider för ett Star Wars-fan.

Må kraften vara med dig.

battuluru

4 svar till “Star Wars: Battlefront – ett första intryck

  1. Spännande.
    Men visst finns det en vanlig ”kampanj” man kan spela, eller fattar jag fel?
    Härjar med Fallout 4, och har sista Uncharted-delen kvar innan det är dags för nytt.
    Kanske detta då. Trots min okunskap om Star Wars…? 🙂

    • Nej, tyvärr ingen kampanj att tala om. Det finns några fristående banor man kan spela solo eller med en polare men annars är det bara multiplayer online som gäller. För min del tycker jag att det är ok men visst, det hade vart sköj med en riktig story att spela igenom.

Kommentera

