Den där nya Witchcraft-låten

Bloggen Spader Ess gjorde mig idag uppmärksam på att rockarna i Witchcraft släppt ett smakprov från den kommande plattan Nucleus som släpps i början av nästa år.

Det verkar som om Witchcraft satsat på att leverera en tämligen rak uppföljare till succén Legend som kom 2012 och det är inte mig emot eftersom jag anser att den skivan var en av de allra bästa plattorna från det året. En av de grejer jag gillar bäst med Witchcraft (förutom förmågan att skriva grymt trevliga rocklåtar) är Magnus Pelanders röst. Han har inte den där vanliga standardriviga rockrösten utan en mer vän och len röst som jag tycker passar utmärkt med musiken och ger bandet ett mer unikt sound som står lite i dagens rockscen.

The Outcast utgör inget undantag utan innehåller allt det som gör gruppens musik så bra. En riktigt bra låt där det avslutande solopartiet är lite extra lök på laxen och jag ser verkligen fram emot att storma en närbelägen skivbutik och köpa mig ett exemplar av Nucleus i januari nästa år.

2 svar till “Den där nya Witchcraft-låten

Kommentera

