Black Friday-fynd

Sveriges Radio P1 lärde mig idag att konsumera-som-en-galning-dagen Black Friday har sitt ursprung i efterkrigstidens USA och fått sitt namn efter alla butiker som visade svarta siffror istället för röda efter att var och varannan människa spenderat sina pengar på varor de egentligen inte behövde. Fast kollar man Wikipedia så verkar det inte riktigt stämma utan mer ha med trafiken i Philadelphia under 60-talet att göra. Högst konfunderande.

Men i dagens läge råder det väl ingen större tvekan om att Black Friday är en dag då typ alla affärer i västvärlden, online såväl som fysisk IRL, lockar med erbjudanden om att köpa varor billigare än vanligt. Själv är jag naturligtvis inte sämre än att jag spenderat lite deg på diverse trevliga produkter. Först var det skivbolaget Willowtip som flaggade för att de hade 20% rabatt på deras musik så där blev det lite teknisk dödsmetall i form av de senaste plattorna med Abhorrent och Contrarian. Sedan så pockade bloggkollega Totenfresser på uppmärksamheten och dirigerade mig mot Playstation 4-spelet Helldivers: Super-Earth Ultimate Edition (japp, så heter det) som nu gick att köpa till halva priset på PSN. Trevliga små fynd denna smått mörka fredag.

4 svar till “Black Friday-fynd

  1. Efter årets Gamex/comicon mässa och ett väldigt trevligt besök i Arrowheads monter så blev det både balla Helldiversbadgar och inköp av spelet. Tyvärr, så har det inte fått den speltid som det förtjänar, men det får man nog skylla på Fallout 4 för. 🙂

    • He he, ja Fallout 4 tar väl lite tid att spela igenom kan jag tänka mig. Angående Helldivers så tycker jag att det var riktigt roligt, en simpel shooter med finess.

Kommentera

