Ny vinylsvarv beställd

Under den gångna veckan så har jag varit helt inställd på att idag (lördag) lämna in den skivspelare jag fått överta av farsan på renovering för att sedan kunna svarva vinyl för glatta livet. Men ödet ville annorlunda och idag så har jag istället beställt en flång ny Pro-Ject Debut Carbon Esprit SB DC. Där har vi ett modellnamn som heter duga, saknas bara lite väl valda siffror och några X så är vi i modellnamnsnirvana.

project debut

Ja det blev alltså en ny Pro-ject tillslut i alla fall. Den ser ut som den vanliga Debut Carbon Esprit ovan plus att den som namnet antyder har en inbyggd Speed Box som gör att man snabbt och lätt kan växla varvtal med en knapp på spelaren ovansida. Allt som allt en riktigt stabil spelare som gör att jag nu kan dyka ner i vinylens värld igen efter att mest till och från ha flörtat med den sedan början av 90-talet då CDn tog över i min lilla skivsamling.

2 svar till “Ny vinylsvarv beställd

Kommentera

