MegaDödsMåndag

Förra måndagen vigdes enbart åt progressiva tongångar då bland annat Dream Theaters senaste skiva (som inte lyckats övertyga mig efter en handfull genomlyssningar) levererades av den lokala Posten. Denna måndagen blev det betydligt hårdare för idag så ökades min skivsamling på med fyra CD-skivor fyllda med råtuff dödsmetall. Det var ett paket från det tjeckiska skivbolaget Lavadome som hittade hem efter en dryg vecka ute på de europeiska vägarna och därmed förgyllde min start på veckan.

Dödsmetall

Längst upp till vänster ser vi Chaos Inceptions platta The Abrogation från 2012. Chaos Inception är ett band jag egentligen borde haft lite bättre koll på då flera av medlemmarna har ett förflutet i grymma Fleshtized men så har det inte varit, skäms på mig. Oavsett koll eller inte så verkar detta en riktigt bra skiva fylld med smattrande dubbelkaggar och fräsiga riff.

Till höger om Chaos Inception är Heaving Earths skiva Denouncing The Holy Throne. 12 låtar Immolation-minnande Death Metal som bland annat Youtube-kanalen Headbang Promotions utsåg till förra årets allra bästa dödsplatta. En helt ny bekantskap för mig och det skall bli mycket intressant att lyssna in sig på.

Sedan så har vi inte mindre än två skivor från det högkvalitativa skivbolaget Dark Descent: Desolate Shrine och deras The Sanctum of Human Darkness samt Adverserials Death, Endless Nothing and the Black Knife of Nihilism. Desolate Shrine gjorde en av förra årets allra bästa skivor med The Heart of the Netherworld och The Sanctum of Human Darkness är dess föregångare så den lär ju inte göra en besviken. Adversarial vinner grova pluspoäng bara genom titeln på sin skiva och innehållet lär vara av samma stentuffa kaliber om man skall gå efter de smakprov jag hört.

Så är det. Musik är kul. Och ibland är det dödsmetall.

2 svar till “MegaDödsMåndag

Kommentera

