Franskt fredagstips: Kronos – Arisen New Era

Första EM-dagen till ära så slänger jag iväg ett litet tips på en utmärkt fransk orkester som går under namnet Kronos. Med namn taget efter en titan från den grekiska mytologin (kastrerade sin far och åt sina barn gjorde han minsann) så har dessa fransmän manglat fram hård och semimelodisk dödsmetall sedan 1994 och gjort det jävligt bra. Jag äger tre skivor med Kronos varav Colossal Titan Strife från 2003 är mina absoluta favorit men dagens tips, som kom så sent som förra året, är fan inte dum den heller.

Hur går det då i den däringa fotbollen som alla pratar om just nu? Mitt tips är att Sverige precis klarar sig vidare från gruppen (efter att Zlatan nickskarvat in det avgörande målet i 93:e minuten) men åker ut direkt i kvarten, vilket jag som total amatör anser vara godkänt. Europamästare blir Tyskland som vinner en rafflande final mot ett annat lag.

Kommentera

