Fredagstips: Panzerchrist – Soul Collector

Rippade lite skivor häromdagen för att kunna spela dem via min nätverkshårddisk och Sonos och då stötte jag på några skivor med ett band som jag inte spelat på väldigt länge, nämligen Panzerchrist. Dansk kulsprutesmattrande dödsmetall när den är som allra bäst.

Panzerchrist är fortfarande aktiva vad jag vet men jag tappade intresset för dem efter skivan Battalion Beast och det är skivorna Soul Collector och Room Service som jag anser vara deras absolut bästa.Det var något med kombinationen av Bo Summers djupa growls och Reno Killerichs ihärdiga dubbeltrampande (tillsammans med bra låtar naturligtvis) som gjorde att allt klickade och skapade dödsmetall-magi.

Här är låten Panzergrenadier, något av bandets hit och som avslutas snyggt med en sampling från en inte helt okänd film.

Kommentera

