Cykla inomhus – Flamme Rouge

För ganska exakt två år sedan så skrev jag lite om en Kickstarter-kampanj som ville få ut ett cykel-brädspel på marknaden. Jag har faktiskt ingen aning om hur det gick med det spelet men häromdagen så såg jag till min stora glädje att det nu finns ett brädspel för alla som inte kan få nog av cyklar – med regler på svenska dessutom! Spelet heter Flamme Rouge och är utvecklat av våra finska grannar Lautapelit.

flamme-rouge_web

Lautapelit själva beskriver spelet som ett snabbt och taktiskt cykelspel där varje spelare kontrollerar ett lag med två cyklister: en Roleur och en Sprinteur. Spelarnas mål är att först korsa mållinjen med en av dessa och man kontrollerar sina cyklister genom att dra och spela olika sorters kort. Jag tycker det låter ganska så simpelt men det finns förhoppningsvis lite djup i spelet som gör att det är roligt att spela. Spelet ser i alla fall väldigt mysigt ut.

pt-flamme-rouge-2_600px

Nu är bara frågan: skall man önska sig detta i (h)julklapp?

Kommentera

