Mayhem in blue

Att spela som grekerna i det fantastiska spelet Age Of Mythology är jävligt kul och de minst lika fantastiska grekerna i Hail Spirit Noir har relativt orelaterat släppt en ny skiva vid namn Mayhem in blue, vilken har varit ute i cirka en månad. Ingen har väl missat detta faktum hoppas jag? Tyvärr så gjorde viss ekonomisk prioritering att jag själv inte kunde köpa och således avlyssna skivan förrän ganska nyligen men det gör inte musiken på den sämre på något sätt alls. För alla vet väl att bra musik inte har något bäst-före-datum? Eller?

Till min förvåning så verkar Mayhem in blue inte gjort något jätteavtryck bland alla självutnämnda musikkännare ute i vida världen men varför skall man egentligen bry sig om det då musiken talar för sig själv och är så där härligt flummig och ännu en gång en alldeles strålande blandning av diverse Metal-genrer och mer progressiva tongångar.

För egen del så frågar jag mig mest om detta är lika bra som den helt otroligt grymma föregångaren Oi Magoi och såhär fyra-fem genomlyssningar in så är den nog inte det. Men det är fanimej inte långt bort. Helt klart en platta som är bland det bästa som släppts i år och värd att utbrista ett kraftigt ”Metalefs!” för (ni som spelat Age of Mythology vet nog vad jag menar).

Kommentera

