Käcka toner ifrån Portugal

För en sådär 10-15 år sedan så lyssnade jag väldigt mycket på vad genrepoliserna kallar för Brutal Death Metal. Ni vet den där ultrabrutala grov-dödsen som en jäkla massa jänkare och sydamerikaner lirar och där det är näst intill helt omöjligt att hålla isär banden då alla har samma kladdiga logga och sound. Men det finns såklart band som utmärker sig och tar steget ut från den stora massan och även om jag inte alls är lika insatt i genren idag så har jag haft turen att snappa upp några guldkorn här och där.

För några år sedan så var det ryska Katalepsy som drog fram som en tornado med deras feta skiva Autopsychosis (kolla upp om ni missat) och nu är det ett annat -lepsy som fått min uppmärksamhet, nämligen Analepsy från Portugal. Deras senaste platta Atrocities from Beyond är totalt o-originellt men satan vilket tungt sound de har fått till! Tyvärr blir det lite för mycket av det goda om man lyssnar på hela skivan tycker jag men i små doser så är detta guld. Guurgggschmmgrggrk!

Kommentera

