Nostalgifredag

Julen är snart över och dags att blicka…bakåt? Jo visst är det så för till min stora förvåning så upptäckte jag idag att det är en vänlig själ därute på Internet som lagt upp en låt från Mnemonics så (lokalt) legendariska demo Shades from a missing epoch på Youtube.

Mnemonic, eller Ämnemonnik som de flesta av oss lokala metaldiggare valde att säga, var ett kortlivat band som lirade en sorts otight melodisk dödsmetall och som endast gav ut två demokassetter. Vad jag vet så har jag fortfarande kvar ett exemplar av varje och de har inte blivit spelade sedan den fjärran förtid (ni som sett Cyborg 009 vet vad jag menar) då det  begav sig. Därför var det riktigt kul att få höra ett bekant stycke musik igen. Inte så fantastiskt bra kanske men jag tycker mig höra en hel del bra idéer och melodislingor och det hade varit kul att höra vad det kunde bli av detta om ödet ville lite annorlunda.

4 svar till “Nostalgifredag

Kommentera

