Prima teknisk dödsmetall

Igår så ville det sig så väl att Soreptions nya skiva Engineering the Void levererades hem till mig. Och jäklar vad dom här Sundsvallsborna sparkar röv! Mina förväntningar var ganska höga då föregångaren Deterioration of Minds var en näst intill helgjuten uppvisning i hur dödsmetall i den tekniska skolan skall framföras. Och till min stora glädje så höjer grabbarna med Engineering the Void ribban ytterligare då låtarna nu är mer dynamiska och minnesvärda.

Det enda jag skulle kunna klaga på är att ljudet på skivan är lite för generiskt för den här sortens musik. Jag hade så gärna velat höra en skiva i den här genren som hade en mer organisk och analog ljudbild, utan råtriggade sysmaskinstrummor. Annars så är Soreptions nya helt klart bland det bästa jag hittills har hört i år.

Köp! Eller lyssna på Spotify. Eller hur ni nu väljer att lyssna på musik.

4 svar till “Prima teknisk dödsmetall

Kommentera

